2016 m. rugsėjo 9 d., penktadienis

Giedrius Drukteinis "Lyderiai: 50 sėkmės istorijų"

Įvedus Giedriaus Drukteinio pavardę į Google paiešką nesunku rasti puslapių, kur atskleidžiama, jog šis žmogus yra lektorius, konsultantas, žurnalistas bei televizijos laidų vedėjas. Prie visų šių amatų nuo šiol pridėsiu ir rašytojo etiketę, nes tik neseniai sužinojau, jog šis žmogus rašo knygas. Labiausiai mane sudomino būtent knyga apie lyderius ir prekės ženklus - ne veltui ją sukrimtau itin greitai ir esu pasiruošusi pateikti savo rekomendacijas ir įžvalgas jums.

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „giedrius drukteinis 50 lyderių“
Knyga su visą esmę apie jos turinį nusakančiu pavadinimu atskleidžia tiesas, slypinčias po garsiausių prekės ženklų logotipais. Man, besidominčiai marketingu ir reklamos subtilybėmis tokie dalykai itin traukia, todėl rinkau kiekvieną įdomesnį faktą, kurį galėčiau panaudoti ateityje. Nepaisant to, jog knygos gale galima rasti ilgiausią naudotos literatūros sąrašą, o puslapiuose pateikti faktai lengvai randami internete, man patiko knygos idėja - glaustai ir aiškiai aprašytos žymių žmonių biografijos kartu su autoriaus įžvalgomis ir taikliais komentarais, kurie neleido pasiklysti tarp datų ir kitų lengvai pamirštamų faktų.

Giedriaus Drukteinio knygoje rašoma: „Pats terminas „prekės ženklas“ (angl. „brand“) yra kilęs iš Amerikos, taip XIX amžiaus Laukiniuose Vakaruose buvo vadinamas įkaitintas žarsteklis, kuriuo tenykščiai kaubojai išdegubdavi gyvulio šone savo inicialus ir taip jį paženklindavo.“ Šiais laikais reklama yra svarbiausia investicija versle, nes tik puikiai sukurtas produkto įvaizdis lems sėkmę - tokį požiūrį turėjo ir knygoje aprašytų prekės ženklų kūrėjai dar 20 amžiaus pradžioje.

50 sėkmės istorijų knygoje pateikiamos biografinių ištraukų principu. Paskaitę sužinosite esminius garsių produktų kūrėjų gyvenimo faktus, apie jų šeimą bei svarbiausia, nuo ko jie pradėjo savo verslą. Kone didžiąją dalį istorijų vienijo keli faktai - dauguma kūrėjų buvo Amerikoje gyvenantys Vokietijos emigrantai, gimę arba 19 amžiaus pabaigoje arba 20 amžiaus pradžioje. Įdomu ir įkvepia žinia, jog beveik visi jie patyrė nesėkmes savo versle, bet tai nesutrukdė jiems bandyti iš naujo ir sukurti tokias imperijas, kokias mes visi šiandien puikiai atpažįstame. Knygoje pateikiamos istorijos taip pat glaudžiai siejamos su istoriniais įvykiais, ypač aktualia Didžiąja ekonomine krize 20 amžiaus pirmojoje pusėje bei abiem pasauliniais karais. Besiruošiantiems istorijos egzaminui tokie kūriniai itin naudingi, nes įdomiai pateikta aktuali informacija pati lenda į galvą ir nereikia jos įsiminti.

Kalbant apie pačius prekės ženklus, aprašytus Giedriaus Drukteinio knygoje, pasirinkau keletą garsesnių ir būtent aktualių jums visiems, todėl atskleisiu šiek tiek faktų, kurie sudomins net ir tuos, kurie galbūt nebus suintriguoti paskaityti visą knygą. Pavyzdžiui, dvi garsiausios sporto prekių kompanijos "Adidas" bei "Puma" buvo sukurtos tos pačios šeimos konkuruojančių brolių. Yra patvirtinta, jog trys "Adidas" juostelės reiškia Olimpinėse žaidynėse minimus žodžiud "citius, altius, fortius", nes pirmieji sportiniai bateliai atiteko būtent šiems sportininkams. 

"Coca Cola" - kone labiausiai atpažįstamas pavadinimas visame pasaulyje buvo sukurtas gydymo principais, kai sužeistas kareivis vietoj morfijaus nusprendė susikurti sirupą nuo skausmo. Iš pradžių šis gėrimas nebuvo pilstomas į butelius (jų rinkoje net nebuvo), todėl gautą sirupą žmonės užpildavo net miesto fontano vandeniu. Aišku, netrukus buvo nuspręsta gėrimą pakuoti į specialaus dizaino butelius. Taip pat vienas įdomesnių faktų buvo tai, jog "Coca Cola" logotipas - tai originalus gėrimo išradėjo braižas, nes pavadinimą jis parašė savo ranka. Dar vienas pasaulyje pripažinimo sulaukęs gėrimas "Pepsi" nuo pat įkūrimo buvo žinomas kaip didžiausias "Coca Cola" konkurentas rinkoje. Dėl šių gėrimų spaudoje paplito terminas "Cola war". Nors Lietuvoje akivaizdus dominuotojas yra "Coca Cola", situacija visame pasaulyje skiriasi ir yra nemažai šalių, kur būtent "Pepsi" yra populiariausias gėrimas. Du rinkos galiūnai konkuruoja tarpusavyje net orientuodamiesi į skirtingą auditoriją: "Coca Cola" prioritetai yra šeima, namai, jaukumas ir patriotiškumas, kai tuo tarpu "Pepsi" reklamoje pabrėžia jaunystę, atostogas ir vakarėlius. Įdomu yra dar ir tai, jog "Pepsi" išradėjas sugalvojo tokį pavadinimą teigdamas, jog gėrimas malšina dispepsiją - skrandžio negalavimus. 

Na ir paskutinis, ketvirtasis šio aprašymo prekės ženklas iš penkiasdešimties, kurį norėčiau apžvelgti, yra "Disney". Kaip teigiama knygoje, jo kūrėjas Walt Disney išgarsėjo sukūręs Peliuką Mikį tik tada, kai filmukuose šis personažas prabilo pačio kūrėjo balsu. Matote, tuometinis kinas buvo nebylus ir tik kalbantis peliukas pramušė visus ledus ir iki šiol yra žinomas kaip vienas garsiausių personažų. Su Walt Disney kompanija į rinką atėjo ir terminas "Prekės ženklo plėtra", nes buvo pradėta pardavinėti atributiką būtent su Mikio atvaizdu: kurpinės, penalai, žaislai ir kt. užkariavo vaikų širdis ir pratuštino tėvų pinigines.

Labai džiaugiuosi netikėtai atrasta knyga. Vietoj to, kad ilgai naršyčiau angliškuose interneto portaluose ieškodama faktų apie tam tikrų prekės ženklų sukūrimą (net nežinia ar teisingą, kai daug kur pateikiama klaidinga informacija), gavau galimybę paskaityti iš karto apie 50 prekės ženklų ir sutaupyti tikrai labai daug valandų. Labai rekomenduoju šią knygą ir jums, esu tikra, kad gerokai praturtinsite savo žinių bagažą bei prisirinksite įdomių faktų, visai kaip ir tie, kuriuos pateikiau jums ir aš. Aišku, turėčiau pabrėžti, kad galbūt šią knygą rekomenduočiau nuo 16 metų, bet tai yra tik dėl to, jog knygoje dominuoja faktai, kurie ne visada labai greitai sudomina jauną žmogų. Taip pat prisimenu save šešiolikos metų ir manau, kad jau tada būčiau atsirinkus na, maždaug 40% tokių pačių faktų, kokius atsirinkau dabar, vien dėl skirtingų prioritetų ir pomėgių - tas pats manau galioja ir jums. Kad ir kaip bebūtų, labai kviečiu paskaityti ir sužinoti reklamos paslaptis, o aš pasistengsiu artimiausiu metu gauti ir kitą rašytojo knygą apie prekės ženklus.

Komentarų nėra: