2015 m. kovo 20 d., penktadienis

Waris Dirie "Dykumų gėlė"

Šį kartą pristatau Jums labai ypatingą romaną apie tikrus išgyvenimus. Istorija, aprašyta šioje knygoje yra labai įkvepianti ir pamokanti: ji motyvuoja siekti savo užsibrėžtų tikslų ir nepasiduoti, nes visuomet gali atsidurti ir blogesnėje situacijoje. Manau, kad čia labai tiks mano mėgstamiausia frazė - "Everything will be okay in the end. If it is not okay, it is not the end".

Autorė Waris Dirie ir yra šio romano pagrindinė veikėja. Tai tarsi jos autobiografija, kuri pasakoja jos gyvenimo istoriją.  knygą naudosiu sulietuvintą vardo versiją Varis ir papasakosiu, ko tikėtis iš šio nuostabaus kūrinio.

Pasakojimas prasidėjo nuo ankstyvos Varis vaikystės. Mergaitė buvo kilusi iš Afrikos, iš Somalio. Jos gimtinėje buvo priimtini visai kitokie dalykai nei šiuolaikiniame moderniame pasaulyje. Varis šeima buvo klajokliai, jie niekada neužsibūdavo vienoje vietoje ir klajodavo dykumose, jie neturėjo daugybės turto ir sukauptų daiktų, miegodavo po atviru dangumi. Vienintelis šeimos vienytojas buvo meilė ir pagarba viens kitam.

Deja, Somalio gyventojai, kaip ir daugelis kitų Afrikos šalių, turėjo tradiciją, kuri sužaloja mergaites. Sulaukusios tam tikro amžiaus jų genitalijos būna apipjaustomos. Varis nebuvo išimtis ir taip pat patyrė šį košmarišką išgyvenimą, nors įdomu buvo tai, kad būdama vis dar vaikas, ji nesuprato žalos poveikio ir net troško greičiau sulaukti "ceremonijos". Deja, pati procedūra jai kainavo daugybę skausmo valandų ir komplikacijų, pakenkusių jos gyvenimui...

Tuomet Varis pasakoja savo tolimesnę istoriją ir apie pabėgimą iš namų, kuris įvyko ne dėl baisių apipjaustymų, bet dėl to, kad jos tėvas surado jai vyrą ir norėjo ją atiduoti, kai jai buvo vos 13 metų. Mergaitė nenorėjo atsiskirti nuo šeimos, todėl nusprendė rizikuoti ir pabėgti.

Gyvenimas nebuvo labai gailestingas: Varis patyrė daugybę nuosmukių ir išgyvenimų, bet visa tai jos nesustabdė ir vedė pirmyn. Galiausiai viskas susiklostė taip, kad mergina atsidūrė Anglijoje, kai visai nemokėjo kalbos ir net nežinojo elementarių gyvenimo taisyklių, nuostatų. Bet tai nebuvo problema ir Varis sugebėjo susidoroti su jai skirtais gyvenimo iššūkiais.

Įdomiausia buvo stebėti rašymo stiliaus kaitą. Pasakojimai apie vaikystę buvo aprašyti labai paprastai, labai naiviai ir "neišmanėliškai". Bet juk taip ir buvo, mažoji Varis juk nieko nesuvokė apie gyvenimą pagrindiniame pasaulio žemyne. Vėliau, metams bėgant, Varis susipažino su pasauliu ir ėmė asimiliuotis su civilizuotais gyventojais, todėl jos žodynas ir mąstysena labai pasikeitė.

Įdomus faktas apie šią knygą  yra tai, kad ji yra apie modelio gyvenimą. Taip taip. Neatskleisiu kada, kur ir kaip viskas prasidėjo, bet visgi taip ir buvo. Varis tapo itin garsiu modeliu, bet turėjo labai daug iškentėti ir išsikovoti savo jėgomis, kad pasiektų viską, ko pasiekė.

Knygoje aprašyti ir garsūs žmonės kaip Merlin Monroe, Naomi Campbell ir kiti. Su šiomis ir kitomis įžymybėmis Varis turėjo progą susipažinti ir artimiau susibendrauti. Taip pat Varis nusifilmavo ir viename garsiausių filmų apie Džeimsą Bondą. Iš tiesų, kelios situacijos, buvo vertos aukso medalio, bet juk taip iš tikrųjų kažkada ir buvo...

Varis asmenybė buvo neapsakomai įkvepianti. Moteris niekada nekaltino savo tėvų ar tautos už jai padarytą žalą. Ji puikiai suprato, kad tokiose dykynėse gyvenantys žmonės turi savo tradicijas ir nusistatymus, todėl jie tikrai negalėjo nuspėti, kaip tokie dalykai kenkia jų dukterims. Varis buvo labai ambicinga ir užsispyrusi, kas man labai įstrigo ir patiko. Šios dvi savybės vedė ją tinkamu keliu ir be jų ji nebūtų pasiekusi tiek daug savo gyvenime. Tam tikrose situacijose, visiškai svetimame pasaulyje, Varis sugebėjo išsilaikyti ir net iškilti - manau, kad daugiau nieko nereikia ir pridurti, nes tokių žmonių šiais laikais beveik nerasi.

Knygos pabaigoje, be įvairiausių esminių įvykių, Varis ėmė bendradarbiauti su įvairiomis organizacijomis, kurių tikslas išlaikyti taiką pasaulyje. Varis papasakojo savo gyvenimo  ir prisidėjo prie daugybės moterų išgelbėjimo nuo to, ką ji patyrė - nuo apipjaustymo. Varis sutinka su mintimi, kad gyvenimas norėjo, kad ji atsidurtų ten, kur ir buvo. Gyvenimas jai parengė tokius iššūkius dėl garbaus tikslo ir svarbiausia, kad ji nepasidavė.

Beveik visada mėgstu aptarti knygos pavadinimus, bet šį kartą mane labiau sudomino pats viršelis. Jeigu dar nenuspėjote, atskleisiu jums pasakydama, kad knygos viršelyje yra pati Varis ir tai yra vienas iš jos kaip modelio darbų. Nuotrauka buvo padaryta dar gerokai prieš imant rašyti knygą, todėl ji nebuvo visiškai suplanuota, bet geresnio varianto šiai knygai nebūtų galima net rasti.

Rekomenduoju šią knygą iš visos širdies ir manau, kad Jus ši istorija ne tik sudomins, bet ir praturtins Jūsų išmanymą apie pasaulį ir apie besivystančias Afrikos šalis. Kiekvienas iš mūsų turėtume suvokti apie tokius dalykus ir jų svarbą, kad galėtume prisidėti prie to sustabdymo. Negaliu pasakyti tikslaus amžiaus, kuriam labiausiai tiktų šis kūrinys, bet esmė tame, kad istorija parašyta labai lengvai ir įtaigiai, todėl galite nedvejodami pabandyti, nes aš bent jau likau pakerėta!

Skaitytojų nuomonės:



Nuostabi knyga! Verčianti susimąstyti, kaip gera, kad gimiau Lietuvoj. Kur kultūra ir papročiai nėra tokie žiaurūs kaip Somalyje, kur turime visus patogumus ir visas galimybes pildyti savo svajones, troškimus ar tiesiog kasdieninius poreikius... Knyga priverčia susimąstyti, kas darosi ten, kur mūsų nėra, kodėl vyksta tokie dalykai. Autorės Varis pasidalinimas išgyvenimais parodo, kad viskas įmanoma: išsigelbėti, pakeisti, išgyventi, pasiekti... Viską tu gali, kai kažko labai nori.

Knyga tikrai verta dėmesio.
Labai džiugu yra tai, jog Waris kovos dėka, 2012 metų rugpjūtį, Somalyje įstatymiškai uždrausta daryti moteriškų genitalijų apipjaustymus! Be abejo, tai nepakeis žiaurių tradicijų bei suvokimo iš karto ir šios tradicijos tęsis, tačiau jau išgelbėta ne viena moteris!


Buvau ir anksčiau girdėjusi apie genitalijų pašalinimą, bet pasakojimas iš tai patyrusios moters lūpų tikrai sukrėtė. Tai prilygsta patiems žiauriausiems kankinimams. Kiek skausmo ir beprasmių mirčių, išgyvena tik atspariausios. O civilizuotas pasaulis prieš šias sveiku protu nesuvokiamas tradicijas bejėgis.

Knyga tikrai patiko. Nors žiauri, bet pamokanti istorija, kaip siekti savo svajonių ir susikurti savo karjerą turint ryžto ir atkaklumo, nenuleidžiant rankų. Ko daugeliui labai trūksta. O ypač tokiomis baisiomis sąlygomis, kur papročiai mūsų akimis atrodo tiesiog siaubingi. Patiko, kad yra nuotraukų, labiau įsijauti į į siužetą. Sukrečianti istorija. Verta paskaityti, kad suprastum kaip gerai pats gyveni.
Perskaičiau šią knyąa taip greit kaip net nebūčiaukada pagalvojusi, kad galėsiu skaityt kokia nors knyga, nes netgi neskaitau, bet šita knyga kažką turėjo tokio nepaprasto - gal dėl to kad ji tikra, neišgalvota. Taip sukrėtė šios stiprios dvasiškai ir fiziškai moters istorija. Nebūčiau niekad net pagalvojusi, kad tokie baisus žiaurumai vis dar vyksta šiuolaikiniame pasaulyje.



Knyga tikrai patiko. Nors žiauri, bet pamokanti istorija, kaip siekti savo svajonių ir susikurti savo karjerą turint ryžto ir atkaklumo, nenuleidžiant rankų. Ko daugeliui labai trūksta. O ypač tokiomis baisiomis sąlygomis, kur papročiai mūsų akimis atrodo tiesiog siaubingi. Patiko, kad yra nuotraukų, labiau įsijauti į į siužetą. Sukrečianti istorija. Verta paskaityti, kad suprastum kaip gerai pats gyveni.

8 komentarai:

Anonymous rašė...

Aš šaukiau savo vyro šeimos, kad išgelbėtų mūsų santuoką bent jau dėl mūsų vaikų. Jis tiesiog apkvailintas, kad paliko savo šeimą dėl universiteto mergaitės, aš esu tokia prislėgta, kad nusižudyčiau, bet kai žiūriu į savo septynerių metų sūnų, aš tiesiog nebegaliu. Prieš kelias dienas man buvo pasakyta, kad jie išvyko atostogauti į Bahamus, kai jis vis dar moka alimentus vaikui, aš pardaviau savo automobilį, kad toliau mokėčiau būsto paskolą. Aš atidaviau viską savo vaikams ir išėjau visiškai nieko, išskyrus savo kvapą. Mano sesuo pamatė mano būklę, kai atvyko pas savo dukterėčias ir sūnėną, ji privertė mane susisiekti su DR WALE per WhatsApp: +23457054019402. Nuo tos akimirkos, kai susisiekiau su DR WALE, mano gyvenimas pasikeitė. spėk? Aš grąžinau automobilį, vyras grįžo namo ir paliko kvailą kalę vieną. Niekada nemačiau, kad kas nors veiktų taip greitai per visus 53 savo gyvenimo metus. Mano vyras atidavė man savo automobilį ir vakar nuvežė į teismą, kad pratęsčiau įžadą. Esu labai laiminga, kad mano santuoka vėl veikia ir viskas grįžta į normalias vėžes vos po kelių savaičių. Mano vyras iš karto susisiekė su manimi DR WALE Baigė burtą. Tai buvo akimirksniu. Vis dar esu šokiruotas ir laukiu, kiek tai tęsis. Tačiau kol kas tai atrodo kaip danguje, nes mano vyras yra su manimi, kaip ir pirmą kartą susitikome, kai sutikau už jo tekėti. Meilės gydytojas pasakė, kad tai amžinai. Aš ir toliau liudysiu, ar tai bus amžinai, kaip jis garantavo. Susigrąžink savo meilužį dabar......WhatsApp/Viber: +2347054019402 arba el. paštas: drwalespellhome@gmail.com

Anonimiškas rašė...

Buvau didžiausias pasaulio skeptikas. Niekada netikėjau magiškais burtais ar kažkuo panašiu, bet patikimas šaltinis (labai artimas bendradarbis) man pasakė, kad daktaras Ilekhojie yra labai veiksmingas, tai buvo vienas geriausių dalykų, kuriuos aš kada nors padariau. Mano meilės gyvenimas buvo žlugęs, išgyvenau dvi skyrybas ir buvau ant trečios slenksčio. Aš tiesiog negalėjau susidurti su dar viena skyryba. Norėjau labiau pasistengti, kad mūsų santykiai pavyktų, bet mano žmonai tai nerūpėjo. Buvau sutrikęs ir nebežinojau, ką daryti, todėl nusprendžiau kreiptis pagalbos į gydytoją Ilekhojie. Jis atliko susitaikymo ritualą ir maldavo mūsų vardu. Jis taip pat man pasakė, kad mano žmona mane myli, bet mūsų ryšys yra menkas dvasinėje srityje. Jis tai išsprendė ir dabar esame laimingi ir nebesiruošiame skirtis. Šis vyras yra tikras ir jis taip pat gali padėti jums pataisyti jūsų nutrūkusius santykius. Aš grįžau savo žmoną! Dabar kartu eisime į vedybų konsultacijas. Palieku jo kontaktą visiems, kuriems reikia pagalbos El. paštas: gethelp05@gmail.com Whatsapp/Viber: +2348147400259

Anonimiškas rašė...

Mano vyras ir aš amžinai liksime dėkingi daktarui Ilekhojie už jo dievišką įsikišimą į mūsų gyvenimą. Su žmona pabėgome iš Somalio. Atvykome į Kanadą, gyvenimas nebuvo lengvas ir mums reikėjo daugiau lėšų, kad galėtume apmokėti sąskaitas. Mano žmona atliko keletą tyrimų internete, norėdama padėti laimėti loteriją, ir gavo patikimų savo viršininko rekomendacijų susisiekti su daktaru Ilekhojie, kuris išduoda loterijos laimėjimų numerius atlikdamas sėkmės ritualą. Susisiekėme su daktaru Ilekhojie, kuris mus informavo apie procesą, kurį sutikome atlikti nedelsiant. Atlikę sėkmės ritualą, nusipirkome ligoninės tyrimų fondo namų loterijos bilietą ir žaidėme taip, kaip nurodė daktaras Ilekhojie su skaičiais, kuriuos atskleidė. Per 2 dienas laimėjome 3 kambarių butą ir 700 000 USD grynųjų pinigų. Mūsų gyvenimas pasikeitė per savaitę ir, kaip nurodė daktaras Ilekhojie, 30 % sumos buvo išsiųsta į bet kuriuos senų žmonių slaugos namus, kad būtų galima susimokėti už apleistųjų priežiūrą. Galite kreiptis į jį ir pamatyti, kas atsitiks. Skambinkite / rašykite +2348147400259 arba el. paštu: gethelp05@gmail.com

Anonymous rašė...

Mano žmona sirgo skydliaukės vėžiu, kuris buvo patvirtintas ketvirtos stadijos, gydytojas man pasakė, kad jis mažai ką gali padaryti, nes ji nereagavo į gydymą, bet mano draugas išgelbėjo mus ir užsisakė šio kanapių aliejaus iš DR. WALE, kuris, jo teigimu, padėjo kai kuriems pacientams kovoti su įvairių tipų vėžiu, todėl nusprendėme suteikti jam galimybę, kol kas mano žmonai puikiai sekasi ir šiuo metu ji gali pati vaikščioti po namus. Maniau, kad būtina leisti kitiems, kenčiantiems nuo šios ūmios ligos, kad jei jūs turite gerą kanapių aliejų, jis tikrai gali suteikti gerą antrą galimybę gyventi. atsitiktinai, jei jums prireiks šio kanapių aliejaus, galite susisiekti su DR WALE, kuris man ir mano žmonai pateikė šį WhatsApp/Viber/Telegram: +2347054019402 ARBA El. paštas: drwalespellhome@gmail.com

JIS VISIEMS SPRENDŽIA TOLIAS PROBLEMAS
VISOJE GALUME:
1. Meilužės ar vyro susigrąžinimas
2. Dvasinis neperšaunamas
3. Loterija
4. Pinigų burtai
5. Ilgo gyvenimo burtai
6. Gerovės burtai
7. Apsauginis burtas
8. Gaukite darbo burtą
9. Tapimas vadybininku
10. Gaukite didžiulę paskolą nemokėdami jokio mokesčio
11. Atgauti pinigus už sukčiavimą
12. Vaiko burtai
13. Nėštumo burtai
14. Laisvės burtai
15. Meilės burtai
16, nykstantis burtas
17. Nematomas žmogaus burtas
18. Sėkmė arba sėkmingas burtas
19. Santuokos burtai
20. Keršytojas
21. Populiarumo burtažodis
22. Žudymo burtai
23. Vėžio burtai
24. Antgamtinės jėgos burtai
25. Beprotybės burtai
26. Nemokamos būsto paskolos burtai
27. Filmų ir filmų gamybos burtai
28. ŽIV/aids burtai
29. Tuberkuliozės burtas
30. Numesti svorio ir kūno burtai

Anonimiškas rašė...

Po 3 savaičių išsiskyrimo aš vis dar mylėjau savo vyrą ir norėjau jį susigrąžinti. Mano vyras su manimi išsiskyrė, nes darbe susipažino su jaunesne moterimi. Po 17 santuokos metų negalėjau padovanoti savo vyrui vaiko ir nors tai nebuvo mano kaltė, aš jį vertinu, nes jis daug metų buvo kantrus su manimi. Išaiškinau visas savo problemas daktarui Ilekhojie ir jis pažadėjo man padėti, jei būsiu rimtai nusiteikęs ir noriu juo pasitikėti. Vos per 72 valandas mano vyras nuvažiavo mylių iki mūsų namų ir paklausė, ar galėtume grįžti kartu ir susitaikyti. Jis man paaiškino, koks apgailėtinas jis buvo pastarosiomis savaitėmis, ir paprašė grįžti namo. Džiaugiuosi, kad mano gyvenimo meilė sugrįžo ir reikalai gerėja. Pasikalbėkite su daktaru Ilekhojie dėl bet kokios pagalbos. Jo whatsapp kontaktas: +2348147400259 arba el. paštu gethelp05@gmail.com

Anonimiškas rašė...

2 metus bandau pastoti ir man reikia pagalbos! Buvau pas gydytojus, bet nieko. Gydytojai paaiškino, kad mes su vyru esame vaisingi ir nežinau, kur daugiau kreiptis. Vieno iš savo vizitų į ligoninę sutikau žmogų, su kuriuo kalbėjomės nuoširdžiai, ir ji paaiškino, kaip laukė 15 metų, kol sutiko daktarą Ilekhojie, kuris davė jai žolelių, dėl kurių ji pastojo praėjus vos mėnesiui. Ji pasakė tiek daug gerų dalykų apie daktarą Ilekhojie, ir aš turėjau tuo įsitikinti. Praėjo 4 mėnesiai nuo tada, kai gavau žolelių, ir mes jau nėščia. Dr. Ilekhojie dėka aš taip džiaugiuosi, kad netrukus būsiu mama. Jo kontaktinę pagalbą palieku visoms, kurios turi problemų dėl pastojimo. Pasitikėk manimi ir paprašyk jo pagalbos. El. paštas gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

Anonimiškas rašė...

Kasdien pabundu su šypsena veide dėl daktaro Ilekhojie, kuris padarė man didelę paslaugą, išgelbėdamas mano santykius nuo išsiskyrimo. Anksčiau maniau, kad turiu tobulus santykius, kol mano meilužis pradėjo vėlai grįžti namo ir kiekvieną dieną jis man duoda įvairių pasiteisinimų, tada nusprendžiau atidžiai jį stebėti, tada sužinau, kad jis turi romaną su kita mergina. Man buvo sudaužyta širdis, nes labai juo pasitikėjau ir žinodama, kad jis turi slaptus santykius ir jis ilgiau kreipė į mane dėmesį ar rodė man meilę. Man nespėjus suprasti, jis paliko mane dėl mergaitės, o aš buvau labai netvarkoje, kad praradau jį kitai moteriai. Bet dėkoju visiems, kurie įdėjo dr. Ilekhojie kontaktinę informaciją į internetą. Jis padėjo man jį susigrąžinti per 48 valandas, o šiandien mano santykiai buvo atkurti meilės ir stipraus emocinio ryšio dėka nei bet kada anksčiau. Galite susisiekti su dr Ilekhojie skambindami arba WhatsApp telefonu +2348147400259

Anonymous rašė...

Turėjau rimtų santykių su savo vaikinu problemų ir dėl to jis išsikraustė į savo draugo butą. Viskas pablogėjo, nes jis pradėjo su draugu dažnai lankytis baruose ir striptizo klubuose, girtuokliauti ir apalpti. Jis visada man grasina telefonu, kai jam skambinu dėl visų blogų patarimų, kuriuos jam davė jo draugas. Aš jį labai myliu ir mes draugavome penkerius metus, todėl mums gimė graži dukra. Taip pat praradau daug pinigų terapeutams, kol su DR WALE mane supažindino draugas, kuriam jis padėjo susituokti su jos vaikystės vaikinu; tai suteikė man visiško pasitikėjimo ir jėgų susigrąžinti jį. Aš padariau viską, ko jis prašė, ir po savaitės mano vaikinas man paskambino ir išskubėjo namo, viskas pasikeitė tarp mūsų emociškai. Jis turi darbą ir nustojo gerti bei turėti nesusijusių draugų. Tai stebuklas, kurio niekada netikėjau, kad jis įmanomas, nes buvau praradęs viltį, kol radau DR WALE. Štai kodėl aš pažadėjau dalytis savo liudijimu visoje visatoje. Ačiū DR WALE už perdėtą darbą, kurį jis padarė dėl manęs. Žemiau yra DR WALE informacija. „WhatsApp“: +2347054019402 arba el. paštu: drwalespellhome@gmail.com, jei jums skauda širdį, ir aš jus patikinu, kad kadangi jis padarė mano už mane, jis tikrai jums padės.