2015 m. kovo 13 d., penktadienis

Soman Chainani "Gėrio ir blogio mokykla"

"Gėrio ir blogio mokykla" romaną galima apibūdinti kaip multikultūrinį kūrinį ne dėl jo siužeto, bet dėl išorinių savybių. Romano autorius yra kilęs iš Indijos, bet nuo mažens gyvenantis Amerikoje, viršelis man primena anime veikėjus, būdingus Japonų kultūrai, o pasakų motyvas, ryškėjantis kūrinyje, primena labai tradiciškas pasakas, kokias mes mintinai mokame nuo mažų dienų. Išties įdomus sutapimas, kuriuo norėjau pasidalinti, bet esmė yra ne kūrinio apipavidalinimas, o siužetas, kuris įtraukia nuo pat pirmųjų knygos puslapių.

Istorija pradedama dvejų merginų draugystės įžadais. Agata ir Sofija gyveno pasaulyje, kuriame egzistavo kitas pasaulis - pasakų. Viršelis kuo puikiausiai atspindi merginų išvaizdą, nes Agata atitinka tamsiąją merginą, o Sofija šviesiąją - visai kaip ir jų vardai. Šis išvaizdų kontrastas pasirinktas ne veltui, nes abi merginos priklausė magiškajam pasauliui, kuriame egzistavo piktosios raganos ir princesės, kurių pagrindinis gyvenimo tikslas susirasti mylimus princus. Rodos, neseniai prasitariau apie tradicinių pasakų motyvą, bet viską pakeičia faktas, jog šios dvi priešingybės buvo neišskiriamos draugės, kurių likimai iškrėtė joms pokštą...

Patekusios į puikiai visiems žinomą gėrio ir blogio mokyklą, merginos suvokė pakliuvusios ne ten, kur turėjo. Visų pirma, nuožmioji Agata, iš prigimties tikėjusi savo blogosiomis galiomis, pateko į gėrio mokyklą, o Sofija priešingai - į blogio. Šis autoriaus sprendimas buvo labai ryškus ir puikiai apgalvotas, nes įvykiai, kuriuos nulėmė būtent šis nesusipratimas, ne tik leido geriau suvokti merginų pasaulius, bet ir atrasti tamsiąją istorijos pusę.

Knyga ypatinga savo idėjomis: kova tarp gėrio ir blogio, draugystės svarba. Manau, kad autorius norėjo pabrėžti, kad iš tiesų aplinka gali būti vienas iš svarbiausių faktorių, nulemiančių asmenybės pokyčius. Vien tai, jog šviesiajai Sofijai teko leisti laiką kartu su užsispyrusiomis ir įžūliomis merginomis, paveikė merginą, kuri turėjo išsikovoti savo vietą po saule. To neprireikė Agatai, kuri pateko į gėrio pasaulį, kuriame buvo priimta kaip ir daugelis kitų merginų. Svarbiausia čia buvo įsitikinimai ir tik jūs patys galėsite sužinoti, ar jie turės įtakos charakterių pokyčiams...

Jeigu įsivaizduojate, kad romane bus aprašomos pasakiškos istorijos, visada besibaigiančios laimingai, labai klystate. "Gėrio ir blogio mokykla" turi labai tamsią pusę, kuri tik sukelia dar didesnę intrigą. Knygoje bus labai daug veiksmo, nuotykių, nesusipratimų, juoko ir liūdnų akimirkų, verčiančių susimąstyti apie tikrąsias vertybes ir šios knygos idėjas, kurias atskleidžia autorius.

Jeigu manęs paprašytų išskirti vieną merginą, kuri man labiau patiko, nedvejodama atsakyčiau, kad tai buvo Agata. Na, manau, kad čia tokią nuomonę susidarytų kone kiekvienas skaitytojas, bet noriu šiek tiek paaiškinti kodėl. Sofija sugebėjo atskleisti ir neigiamų savybių, kurios man pasirodė įkyrios. Toks jausmas, kad Sofija nieko daugiau nenorėjo tik, kad gyventi dėl savęs ir susirasti princą... Labai egoistiškas požiūris... Agata buvo visiškai kitokia: kol Sofija rūpinosi tik savimi, Agata rūpinosi ir savimi, ir drauge. Taip pat Agata išsiskyrė kaip veikėja, kuri atrado tikrąjį aš ir tikrąjį gyvenimo džiaugsmą, suprato egzistencinę gyvenimo prasmę, ko linkiu kiekvienam.

"Gėrio ir blogio mokykla" man priminė apie seniai skaitytą trilogiją "16 mėnulių". Abi knygos susijusios su magijos pasauliu ir knygų autoriai turi panašų rašymo stilių, kuris įtikins ne vieną abejingą skaitytoją. Man asmeniškai labai patiko "16 mėnulių", o "Gėrio ir blogio mokykla" pranoko visus lūkesčius, keista, kad tik neseniai sužinojau apie tokią knygą. O dabar sukluskite mažosios skaitytojos, nes jeigu kažkada arba gal dar ir dabar mėgstate filmuką Winx, tuomet šio kūrinio tikrai negalite praleisti, nes tai labai primena šį mano vaikystėje mylėtą animacinį serialą.

Įdomu yra tai, jog "Gėrio ir blogio mokykla" nesibaigia ties 460 puslapiu, nes yra ir daugiau trilogijos dalių. Kol kas išleistos 3 dalys ir negaliu pasakyti ar trečioji yra paskutinė, ar dar galime sulaukti daugiau. Belieka tikėtis, kad Lietuvoje visgi sulauksime sekančių serijos dalių, vertų kiekvieno skaitytojo dėmesio. Rekomenduoju šį kūrinį visiems, kurie užaugo klausydami ar skaitydami pasakas. Toks nuostabus ir kerintis pasaulis palies jūsų širdis ir neliks abejingų dvejoms pagrindinėms veikėjoms. Yra žinoma, kad kūrinys yra skirtas maždaug 10-15 metų skaitytojams, todėl būtent jums ir rekomenduoju šį džiaugsmą, bet tuo pačiu kviečiu paskaityti ir vyresnius paauglius, nes aš, būdama 18 metų sugebėjau atrasti artimų sau akimirkų.

3 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Aš ir mano vyras pastaruosius 8 mėnesius kovojome su santuokos problemomis ir mažai žinojome, kad mūsų kada nors kilusių problemų smegenys yra šeima. Problemos paaštrėjo ir galiausiai jis išsikraustė iš namų. Aš buvau vienas su savo vaikais per visas atostogas ir gyvenimas buvo apgailėtinas be jo šalia mūsų. Dariau viską, ką galėjau, kad baigčiau problemas, bet nepažangos. Taigi turėjau kreiptis pagalbos į daktarą Ilekhojie, kai pamačiau tiek daug žmonių liudytų rezultatų. Kaip visada norėjau, jis išgirdo mano verksmą ir atėjo man į pagalbą. Jis atliko susitaikymo ritualą, kuris išsprendė mūsų ir mano vyro problemas ir vėl kartu, ir vis dar stebiuosi, kai per 3 dienas gavau rezultatą, kaip jis žadėjo. Dabar naujus metus pradėjome kaip visa šeima ir esu dėkingas už jo pagalbą. susisiekite su juo dabar ir jis taip pat jūsų nenuvils, nes juo pasitiki ir patikimas. parašykite jam: gethelp05@gmail.com arba per WhatsApp: +2348147400259

Anonymous rašė...

GRĄŽINKITE BUVUSIĄ MYLĖTOJĄ DABAR ARBA ATSTATYK NUTRAUKUSIUS SANTYKIUS, SANTUOKĄ.

Man tiesiog apmaudu, kad man taip ilgai ir daug kartų skaudėjo ir verkiau. Ačiū, DR WALE, norėjau, kad būčiau tave radęs anksčiau, tu būtum išgelbėjęs mane nuo daugybės skausmų pastaruosius penkerius metus, mano buvęs meilužis paliko mane dėl kitos moters vos per kelias dienas aš susisiekiau su tavimi DR WALE, tu sugrąžinai mano nutrūkusius santykius Išleidau pakankamai nedidelį turtą, kad galėčiau išvykti į savo svajonių kelionę atostogauti, bet kokia prasmė leistis į svajonių kelionę be savo gyvenimo meilės. DR WALE suteikė man vilties, o jo sąžiningumas yra gaivaus oro gurkšnis, jaučiuosi tokia gera ir sunki širdyje laimė susigrąžinti buvusį meilužį. Kuris maniau, kad jis dingo amžiams. Mes dabar susituokę, nes dalinuosi su jumis savo liudijimu. Jei jūsų santykiai nutrūko ar santuoka arba norite susigrąžinti buvusį meilužį, susisiekite su DR WALE šiandien yra geriausia. jo kontaktai yra WhatsApp / Viber: +2347054019402 arba el. paštas: drwalespellhome@gmail.com

Anonymous rašė...

NEBEVERKITE IR IEŠKOKITE MEILĖS RABUČIŲ INTERNETU, NE DAUGIAU IEŠKOKITE SPRENDIMO, DABAR ATGAUKITE SAVO SANTUOKĄ IR SANTYKIUS DABAR, PADĖDAMAS DR WALE

Viskas prasidėjo praėjusių metų gegužę, kai mano vyras lankėsi Šveicarijoje dėl programos, kuri truko du mėnesius. Kai vyras grįžo namo, pastebėjau kai kuriuos jo charakterio pokyčius mano ir vaikų atžvilgiu. Viskas, ką darau, kad jis būtų laimingas, jis susierzina ir nervina. atsitiktinai, išeina iš namų ir grįžta vėlai. Greičiau jis vėl ieško pašaukimo vienas į Šveicariją, ką aš sutikau, manydamas, kad tai padarys jį laimingą, bet mano didžiausiai nuostabai niekada nežinojau, kad tai mūsų santuokos pabaiga, jei ne DR WALE. santuokos gelbėtojas, Pagarbiai buvau toks sugniuždytas, kai mano septynerių metų vyras paliko mane ir persikėlė į Šveicariją pas kitą moterį. Skausmai buvo tiesiog per dideli, kad galėčiau ištverti, kad nebegalėjau to ištverti. Taigi turėjau kreiptis pagalbos į internetą, kol sužinojau, kad DR WALE yra tikras reikalas. Išbandžiau viską, ką žinojau, ir su tavo burtais, palaiminimais ir nepaprastomis magiškomis galiomis tu padarei visą darbą man, kurį garantavote teigiamą rezultatą per savaitę, mano buvęs vyras grįžo pas mane ir gailėjosi dėl viso to, ką padarė. Ir dabar mano gyvenimas subalansuotas ir aš vėl laiminga. Ačiū, pone, susisiekiate su juo per WhatsApp: +2347054019402 ARBA El. paštu: drwalespellhome@gmail.com