2013 m. vasario 10 d., sekmadienis

Lauren Oliver "Kai aš žuvau"




Lauren Oliver – jauna Amerikiečių rašytoja. Ši moteris jauna ne tik savo amžiumi, bet ir jauna, kaip rašytoja, o „Kai aš žuvau“ ir yra būtent pirmasis jos kūrinys, kuris, beje, labai sėkmingas. Knygoje aprašoma viena vienintelė diena, kurią pagrindinė veikėja Samanta išgyvena net septynis kartus! Kodėl? Ogi todėl, kad jai buvo suteiktas šansas ištaisyti savo klaidas, ko mes visi trokštame, deja, mergina ne iš pat pirmos akimirkos tai supranta.

Esu sužavėta rašytojos talentu. Jis tiesiog nepriekaištingas. Manau, kad Lauren Oliver turėtų gauti medalį ar būti dar kaip nors kitaip pagerbta, nes jos kūryba, bent jau mano manymu, prilygsta pačiam John Green'ui. Turiu pridurti, kad tai viena mėgstamiausių mano rašytojų ir jos kūryba tikrai nenusivilsite.

Pagrindinė kūrinio veikėja Samanta, pasipūtusi, populiari, savimi pasitikinti mergina, kuri susitikinėja su savo lygio vaikinu. Ji ir dar dvi jos draugės – populiariausios merginos mokykloje. Daugelis merginų trokšta būti tokiomis kaip Samanta, bet jos nenutuokia, kad Samanta, supratusi savo klaidas, nenori būti nė kiek panaši į save, nori pasikeisti. Būtent šioje knygoje ji ir gauna šansą tai padaryti: netikėta automobilio avarija ir stebuklas – mergina ryte atsibunda savo lovoje, pradedama tą pačią dieną

Kūrinys stebina savo originalumu. Istorija tikrai girdėta, bet taip, kaip ši autorė ją aprašė, padaro ją visiškai nauja, negirdėta. Kūrinį paįvairina ir įvairios mintys, kurių begalė kiekviename skyriuje. Dažnai būna taip, kad skaitant filosofines mintis, tiesiog norisi nuo jų pabėgti, praleisti, bet mintys, kurias išdėstė Lauren Oliver, yra neįkainojamas turtas.

Samanta pamažu suvokusi savo klaidas ima taisytis, sulig kiekviena nauja diena ji supranta vis daugiau veiksmų, kuriuos padarė ne taip. Ne vienas pagalvotų, kad skaitant knygą, kurioje veiksmas net septynis kartus pasikartoja per vieną dieną, mano, jog kūrinys bus nuobodus ir intriguojantis. Taip tikrai nėra. Sulig kiekviena diena darosi vis įdomiau. Ypač įdomu pajusti, kaip keičiasi pagrindinė veikėja, toks jausmas, kad ji keičiasi kartu su tavimi. Ir visai netikėtai, kai, rodos, visos klaidos ištaisytos ir artėja laiminga pabaiga, dar šis tas nutinka...

„Kai aš žuvau“ rekomenduočiau tiems, kurie svajoja atsukti laiką atgal, pakeisti ne vieną praeities smulkmeną. Taip sakant, knyga romantikėms, svajoklėms. Labai norėčiau pasakyti, kad per daug neįsijaustumėte į galimybę ištaisyti klaidas, nes žmonių mintis ir taip 90 procentų sudaro mintys apie praeitį, vaizduotė ir svajonės, ir tik 10 procentų sudaro realios mintys. Deja, kad ir kaip kiekvienas iš mūsų norėtų atsukti laiką atgal – to padaryti neįmanoma. Ši knyga moko ne svajoti ir kurpti planus apie keliones laikus, ji moko, kad reikia gyventi taip, lyg kiekviena diena būtų paskutinė, ir gyventi taip, kad vėliau nereikėtų gailėtis dėl tam tikrų veiksmų.

***

Mano nuomone, ši autorė nusipelnė daugybės pagyrų už šį darbą. Knyga skaitosi labai lengvai, veiksmo daug, labai puikiai sudėliotos mintys, sugalvotas siužetas. Lauren Oliver yra viena iš tų autorių, kurių knygas skaityčiau ir skaityčiau. Būtent šiame bloge ir keliu knygų aprašymus tų, kurios vertos daugybės pagyrų bei tų, kurias skaidyčiau ne kartą. Skaitau daug, bet tik pačias geriausias aprašau, nes tik jos sukelia tiek daug jausmų, apmąstymų. Kartais būna net taip, kad net nenorėdama galvoju apie tuos kūrinius. Lauren Oliver knygų aprašymų šiame bloge dar tikrai sulauksite, pažadu. Galbūt tai neįvyks taip greitai, bet kada nors. 

Skaitytojų nuomonės:

Rekomenduoju visoms paauglėms ir jų mamoms. Knygą pirkau dukrai, bet perskaičiau ir pati. Patinka skaityti knygas kurias perskaitė dukra, tuomet abi diskutuojame, kalbame apie jas. Tai mus suartina. 
Knyga apie nevisai teisingai gyvenančią merginą, kuriai kasdien suteikiamas dar vienas šansas viską pataisyti ir kaskart matai kas gaunasi po kiekvieno tavo sprendimo. Labai gera knyga, 10-imt balų be abejonės.



Mane knyga tai įtraukė, sunku net ir atsiplėšti buvo. 
Kai knygos man nepatinka mane nedomina pabaiga,nesinori toliau skaityti, vis atidėlioju jų skaitymą . Tačiau ši knyga mane sudomino, norėjau greičiau eiti vėl skaityti,sužinoti kas toliau bus. Nors knygoje buvo rašoma visada ta pati diena ,tačiau visos septynios dienos buvo skirtingos,nors ir buvo panašių vietų. 
Knyga tikrai pamokanti ir perskaičius yra apie ką susimąstyti.
Tikrai nesigailiu jog perskaičiau šią knygą , o jeigu kas dvejoja skaityti šią knygą , ar neskaityti , aš rekomenduoju skaityti :)


2 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Sveika, norėjau paprašyti kad nesiliautum rašiusi šį blogą. Čia dažniausiai randu knygas kurias norėčiau perskaityti, o kadangi tu tokia knygų ekspertė tai žinau, kad jei patiko tau - patiks ir man.
Šią knygą pasiėmiau neseniai. Sužinojau apie ją tavo tinklaraštyje. Nuostabi knyga.. labai labai patiko :) jau ilgoką laiko tarpą(gal 2 mėnesių) net nebuvau paėmusi knygos į rankas, buvau pamiršusi tą jausmą. Ši knyga priminė man kaip aš vis dėlto mėgstu skaityti ir kokia jausminga galiu būti. Knyga perskaičiau per 2 dienas, baigiau ją prieš dešimt minučių ir dabar jaučiu tą ,,skaitytojo tuštumą,, kai knyga baigiasi. Lyg šlapiu maišu trenkta :D Ačiū, kad pasiūlei šia knygą.
P.S. Kaip spėji šitiek skaityti ?
P.P.S. atleisk, kad šitaip išsiplėčiau :P

Gabyx2 (www.skaitomknygas.blogspot.com) rašė...

Ačiū už šiltus žodžius :*** Labai tikiuosi, kad ir toliau aktyviai skaitysi ir kad mūsų skoniai ir toliaus sutaps ;))) Šiuo metu visiškai beveik neturiu laiko knygoms, tad skaitymas kiek nustumtas į šalį, bet savaime suprantama, leidžiu sau rasti laisvų akimirkų paskaityti ir atsipalaiduoti :) Tuo labiau, šiuo metu esu kol kas rami iki gegužės, nes būtent iki to mėnesio užpildytas aprašymų rezervas :) Beje, tai viena mėgstamiausių mano knygų!!! Ar žinojai, kad yra kuriamas filmas pagal ją? :)